Paketlerinin özelliklerini ve fiyatlarını karşılaştırın
Periyodik Bakım Paketleri
Müşterilerimiz en çok merak ettikleri ve bize en çok sordukları sorular
SIK SORULAN SORULAR
AçıklamaTam Otomatik Vites: Aracınızın devrine dair tüm kontrollerin elektronik bir beyin vasıtasıyla yapıldığı tork konvertörlü viteslerdir. Türkiye'de çoğunlukla hatalı bir şekilde "yarı otomatik" de denilen tiptronik viteslerin de çoğu aslında bu sınıfa girer. En büyük handikapı tork konvertörü yüzünden yaşanan güç kaybı ve yakıt tüketiminin manuel viteslere göre fazla olmasıdır.
Yarı Otomatik Vites (Otomatikleştirilmiş Vites): Aslında bunlar kontrolün sizde olması hariç tümüyle manuel vitesle aynıdırlar. Tıpkı manuel vitesler gibi debriyaj kutusunun da olduğu bir çalışma prensipleri vardır ancak bu debriyajın kontrolü sizde değildir. Bu tür otomatikleştirilmiş vitesler kararsız ve sarsıntılı geçişleri sebebiyle otomatik vites konforu yaşatmaktan uzaktırlar.
Bakımsızlıktan bozulur
Tam otomatik bir şanzımanda yağ eksik olursa, her sorunla her an karşılaşabilirsiniz. Tam otomatik şanzımanda yağ çok önemlidir. Kontrol ettirmenizi öneririz.
Kavrama kaynaklı sıkıntıların işaretidir. Yinede aracınızı en yakın zamanda servisimize getirip, uygun cihaza bağladıktan ve gerekli kontrolleri sağladıktan sonra tam sorunu net bir şekilde anlayabiliriz.
Otomatik vitese sahip arabalarda manuel arabalardan farklı olarak vites sürücü tarafından değiştirilmiyor. Adından da anlaşılacağı üzere vites sürüş esnasında otomatik olarak değişiyor. Bu nedenle otomatik vitesli araçlarda debriyaj bulunmuyor. Sol tarafta fren, sağ tarafta ise gaz pedalı bulunuyor. Otomatik vitesli araçlarda farklı vites seçenekleri bulunuyor:
D: Sürüş moduna geçmek için kullanılıyor.
R: Geri vites anlamına geliyor.
P: Park halinde kullanılması gerekiyor.
N: Vitesi boşa almaya yarıyor.
Bunların yanı sıra araçtan araca fark göstermekle birlikte değişik vites seçenekleri de bulunuyor. Sayı ile belirtilen vites seçenekleri aracın belirli bir viteste çalışmasını sağlıyor. Örneğin; 2 viteste sürülen araba kendini en fazla 2. vitese ayarlıyor. Otomatik vites arabanın nasıl kullanılması gerektiğini özetleyecek olursak;
Öncelikle; aracınıza bindiğinizde aynalarınızı kontrol etmeniz ve görüşünüzü kısıtlamayacak şekilde ayarlamanız gerekiyor.
Daha sonra ayağınızı frene basarak el frenini indirmelisiniz.
Start tuşuna basarak veya kontağı çalıştırarak aracınızı çalıştırmalısınız.
Vitesi "D" moduna aldıktan sonra gaz pedalına basarak harekete geçmelisiniz.
Otomatik vites arabalar sürüş kolaylığı açısından tercih sebebi oluyor. Debriyaj ile uğraşmayı gerektirmeyen otomatik vites arabalarda durmak istendiğinde frene, hızlanmak istendiğinde de gaza basılması yeterli oluyor. Sürekli olarak vites kolunu tutmak ve her hızlanma ya da yavaşlama esnasında vitesi değiştirmek de gerekmiyor. Bu nedenle hem ayaklar hem de eller yolculuk boyunca mümkün olduğunca az yoruluyor. Bunun yanı sıra otomatik vites arabalar geri kaçırma yapmıyor, yani eğimli yollarda çok daha rahat bir kalkış yapılmasını sağlıyor. Ekonomik açıdan yaklaşım sergilenecek olursa da otomatik vites arabaların satışı daha rahat gerçekleşiyor.