444 91 06     0553 141 87 65
yedekparca@turmo.com.tr     Talep Formu
444 91 06     0553 141 87 65 7/24     yedekparca@turmo.com.tr     Servis Talep Formu
profesyonel Premium Özel Oto Servisi!

Otomatik Şanzıman Bakımı

27 Mart 2018     185 Görüntüleme

OTOMATİK ŞANZIMAN BAKIMI

Otomatik şanzıman tork konvektörü, debriyaj, servo, hidrolik sistemi, solenoid, sübap ve vites kademeleri gibi ünitelerden oluşan alüminyum muhafazaya sahip şanzıman türüdür. Otomatik şanzımanın en büyük özelliklerinden biri üretici firmaların en uygun hızlanma ve tork devirlerini hesaba katarak ayarladıkları vites değişim süreleri ile kullanıcı hatasından oluşabilecek problemleri en aza indirgenmesi ve aracın yakıt ekonomisine katkıda bulunması sağlanır. Her ne kadar otomatik vitesler manual viteslere göre araçların performansını olumsuz yönde etkiliyor diye bilinse de geliştirilen yeni teknolojilere sahip araçların sahip olduğu otomatik vites seçenekleri her geçen gün performans açısından da daha iyiyi sürücüsüne sunmaya başlamıştır.

Manuel şanzımanlar motordaki gücü tekerleklere taşırken debriyaja ihtiyaç duyarken otomatik şanzıman bu işi tork dönüşümü yapan yağ içerikli bir sistem aracılığıyla halleder. Yarı otomatik şanzımanlı araçlar da ise vites değişimi debriyaj olmadan elle yapılabilmektedir, bu araçlarda ise kavrama elektronik veya vakum sistemi ile kontrol edilmektedir. Otomobilinizin her parçası gibi otomatik şanzıman da bakıma ihtiyaç duyar. Aracın ve şanzımanın tipine göre yapılması gereken bakım süreleri aracın el kitabında bulunabilir. Genel olarak uygulanan bakım her 40.000 kilometrede ya da 2 yılda bir şanzıman yağının ve filtresinin değiştirilmesidir. Kendi aracınızın yağ değişim kilometresini garanti ve bakım el kitabından öğrenebilirsiniz.

Otomatik şanzımanlı bir araçta en iyi performansı elde etmek için şu kurallara uyulması gerekiyor.

Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir.

Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır. Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır.

R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir.

Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alınmamalıdır.

Otomatik şanzımanlı araçlarda,motor çalışmadığı taktirde kesinlikle vurdurmak olarak bilinen uygulama yapılmamalıdır.

Araç bozulduğunda yada kaza halinde çekilmesi gerektiğinde çekişin gerçekleştiği tekerlekler askıya alınmalıdır.

Otomatik şanzıman yağ değişimi zamanlarına mutlaka uyulmalıdır, aksi taktirde yağ bozulacak ve bozulan yağ şanzımanın performansında düşüşe ve bazı arızalara neden olacaktır.

Araç hızı 95 Km/s den fazlaysa vites kolu asla manuel olarak 2 veya L konumuna alınmamalıdır. L konumundaki sürüşlerde 50 Km/s in üstündeki hızlara çıkılmamalıdır.

Servisimizde her çeşit Otomatik Şanzıman Tamiri, Otomatik Şanzıman Bakımı ve Otomatik Şanzıman Arızaları yapılmaktadır.

Son teknolojik sistemler ve yöntemler kullanılmaktadır.

En önemlisi de Avrupa'da edindiğimiz 35 yıllık üstün tecrübemiz ve sektördeki güvenilirliğimizdir. Her zaman kalite ve üstün hizmet vermeyi bir ilke olarak gördük. Bu sayede değerli müşterilerimizin güvenini kazandık.

Otomatik şanzıman tamiri yapılırken, orjinal otomatik şanzıman yedek parçaları kullanılır. Otomatik şanzıman tamirinin yanında, otomatik şanzıman bakımı, şanzıman arızaları, otomatik şanzıman beyin tamiri, otomatik şanzıman yağı değişimi, Otomatik Vites Sorunları, Çözümleri ve daha birçok hizmet verilmektedir. Otomatik Şanzıman ve Yedek Parçaları da bulunmaktadır.



BİLGİLENDİRME

TANITIM VİDEOSU

ETİKET BULUTU
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HİZMETLER