444 91 06     0553 141 87 65
yedekparca@turmo.com.tr     Talep Formu
444 91 06     0553 141 87 65 7/24     yedekparca@turmo.com.tr     Servis Talep Formu
profesyonel Premium Özel Oto Servisi!

MERCEDES VE BMW PERİYODİK BAKIM

08 Ağustos 2018     21 Görüntüleme

Mercedes ve BMW  Otomobil   Periyodik BakımI

Mercedes-ve BMW marka aracınızı periyodik   bakımlarını düzenli yaptırarak aracınızın ilk günkü gibi performanslı ve konforlu olmasını sağlayabilirsiniz. TURMO Otomotiv   araçlarınızın periyodik bakımları teknik gereksinimleri uygun olarak yapılır. Peryodik bakımlar esnasında yıpranmış veya süresi dolmuş parçaların ve sıvıların değişiminin yanısıra, aracın modeli, kilometresi ve yaşına göre bir takım kontroller yapılır. Peryodik bakımlar ile birlikte yapılan bu kontroller ile güvenli sürüş imkanına kavuşurken süpriz arızaların önüne geçilmiş olur. Meydana gelecek öngörülemeyen arızaların tespiti önceden tespiti ile sizi yüksek masraflardan kurtarır. Ve yolda kalmanızı önleyebilir. Yaptırdığınız periyodik bakımlarla, aracınızın değerine değer katarken hem sizi hem aracınızı korur.

Mercedes Aracınız için Periyodik Bakım Nedir neden gereklidir?

Araçlar birçok mekanik, elektrik, elektronik parçanın ve bu parçaların bir kısmında kullanılan bazı bileşenlerin bir araya getirilmesi ile oluşturulur.  Araçlarınız, kullanılmaları neticesinde veya uzun süre kullanılmadan bekletilmelerinden dolayı otomobili oluşturan parçalar üzerinde zamanla aşınmalar, bozulmalar, korozyon vb. fiziksel tahribatların meydana geldiği; kimyasal maddelerin özelliklerinin değiştiği, belirli zaman aralıklarında parçaların ÖZELLİGİNİN azaldığı ve özelliğini yitirdiği görülmektedir. Bu nedenlerle parçaların dayanımları ve çalışma performanslarının düştüğü ve parçalar üzerinde yapılmış olan ayarlamaların bozulduğu tespit edilmektedir. Yukarıda belirtilen nedenlerden dolayı motorlu araçlar üzerinde belirli aralıklarla kontrol, ayar ve değiştirme işlemlerinin gerçekleştirilmesi gereklidir. Bu işlemlerin tümüne “oto periyodik bakım denilmektedir.

Periyodik Bakımın Faydaları:

Beklenmedik arızaların ve buna bağlı servis onarım masraflarının önüne geçmek. Önceden periyodik bakım yaptırarak, hesapta olmayan arızalara bağlı olarak, aracın servislerde onarımı süresince araçsız kalma durumunu engellemek. Özellikle ticari araç kullanıcıları için zaman ve gelir kaybını yaşamamak. Aracın satışı esnasında, periyodik bakımlı bir aracın kazandığı avantaj ile aracın 2.el satışa değerinin artmış olması. Bakımlı bir araç sayesinde araçla güven içinde yolculuk yapmak. Aracın ve motorun hizmet ömrünün artması. Daha uzun süre aracınızı verimli kullanabilmesi. Aracınızın performansının artması ve daha düşük yakıt tüketimi sağlanması. Düzenli bakımları yapılmış bir araç kullanarak, çevre temizliğine ve insan sağlığına katkıda bulunmak.

Periyodik bakımda değişmesi gereken parçalar ve yardımcı ürünler nelerdir?

Araç markası, kilometresi ve yaşına bağlı olarak değişmekle birlikte genel olarak Mercedes araçların periyodik bakımlarında yapılan işlemler aşağıdaki gibidir

  • Motor yağı değişimi
  • Motor bakımı (keçelerin kontrolü, sızdırma, kaçak, buji kontrolü vs. kontrolünü içerir)
  • Yağ filtresi değişimi
  • Hava filtresi değişimi
  • Polen filtresi değişimi(Klimalı araçlarda)
  • Yakıt filtresi değişimi(gerekirse)
  • Fren ve fren hidroliği kontrolü
  • Soğutma suyu kontrolü (Antifriz ölçümü yapılır, gerekliyse yenilenir)
  • Aydınlatma kontrolü
  • Ön takım ve direksiyon açı kontrol
  • Elektronik Arıza tespiti
  • Lastiklerin kontrol edilmesi (Lastik basıncı, yırtık, balonlaşma yuvarlaklık)
  • Mevsime göre klima kullanılacak ise gaz basıncı kontrolü
  • Yağmur kanalları temizliği

Bakımların hepsi aynımı? Farkları var mıdır? Varsa nelerdir?

Bakımları periyodik bakımlar ve ağır bakımlar olarak ikiye ayırırız.

  1. Periyodik bakımlar arabanızın doğru çalışmaya devam etmesi için genel olarak filtre değişimleri ve detaylı kontrolleri içerir.
  2. Ağır bakımlarda daha çok triger değişimi, fren balata değişimi gibi ağır işçilik gerektiren işlemler yapılır.

Ağır bakımda neler yapılır?

  • Triger kayışları kontrol/değişim
  • Baskı balata kontrol/değişim
  • Şanzıman kontrolü
  • Direksiyon kutusu ve direksiyon kontrolü
  • Rot ayarı (gerekliyse), tabla fişekleri, tabla kontrolü

Periyodik bakımda yapılan işlemlerin detayları 

Lastikler: Lastik balans, ön düzen ayarı, nitrojen dolum hizmetleri yanında aşağıdaki kontroller de dikkatle yapılmalıdır. Lastik hava basınç kontrolü yapılmalı ve olması gereken değerlere ayarlanmalı, diş derinlik ölçümü, lastik aşınması ve hasar kontrolleri, lastik supap ve supap kapakları, bijonlar kontrol edilmelidir.

Akü: Araçların ilk harekete geçmesi ve çalışmasını, marş motoruna akım göndererek sağlan, kimyasal anlamda enerji depolayan ve gerektiğinde bu kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine çeviren cihazlardır. Araçlarınızın akü bağlantı kabloları, elektrolit seviyesi kontrol edilmeli ve kutup başı temizliği yapılarak akü voltajı ölçümü yapılmalıdır.

Motoryağı: Aracı bir insan vücüduna benzetirsek, bizler için damarlarımızda dolaşan kan ne kadar önemli ise, motoryağı da aracımız için aynı önemi taşır. Motoryağı, aracımızın motorunun çalışması esnasında hareketli parçalar arasında bir yağ filmi oluşturarak sürtünmeyi ve aşınmayı önler, içerdeki katkılar sayesinde de motor parçalerını temizler ve oluşan ısının bir kısmını alarak soğutma sistemine de yardımcı olur. Motoryağının, seviyesinin belli periyotlarda düzenli olarak kontrol edilmesi ve en azından yılda bir değiştirilmesi tavsiye edilir. Araca uygun motoryağı seçimi, yağ seviye kontrolleri ve değişim işlemleri düzenli olarak yapılmalıdır.

Yağ Filitresi: Motoryağını süzerek, yağlama kanallarına akışını sağlar. Zamanında değiştirilmeyen filitreler işlevini kaybederek, dolar ve tıkanır. Buna bağlı olarak yağ kanallarının tıkanması ve motorda yetersiz yağlanmaya yol açar. Yağ filitresinin her motoryağı değişiminde değiştirilmesi tavsiye edilir.

Hava Filitresi: Motora temiz hava girişi, ancak havadaki toz zerreciklerin hava filitresinden süzülerek geçişi ile mümkündür. Bu yönden hava filitresini motorun akciğerlerine benzetmemiz yanlış olmaz. Periyodik bakımlarda kontrol edilip temizlenmeyen veya zamanında değiştirilmeyen filtreler tıkanarak, yetersiz hava girişi ve buna bağlı olarak araçta performans ve verim kaybı düşüklüğü ile yakıt sarfiyatı artışına neden olur.

Yakıt Filitresi: Yakıt içerindeki yabancı partikülleri ( tortu, toz, v.b.) süzerek, yakıt pompasına temiz bir yakıt akışı sağlar. Zamanında değiştirilmezse, filtre tıkanır, araçta çekiş problemleri başlar ve yakıt sarfiyatı artar.

Polen Filitresi: Araç içersine temiz hava girişi ve araç içindekilerin temiz ve sağlık bir hava solunması, klima ve havalandırma sisteminin verimli çalışması için periyodik bakımlarda kontrol edilmesi, gerekirse değiştirilmelidir.

Ateşleme Bujisi: Benzinli araçlarda silindir içerisinde alınan yakıt hava karışımının ateşlemesi bujiler vasıtasıyla olmaktadır. Bujiler kontrol edilmeli, işlevini kaybeden bujiler değiştirilmelidir. Zamanında değiştirilmeyen bujiler, aracınızda yetersiz ateşleme ve buna bağlı olarak tekleme problemleri yaratabilir.

Fren Sistemi Kontrolleri: Araçta emniyetli bir sürüş için en önemli unsurlardan biri fren sisteminin kontrolleridir. Aracınızın ön ve arka fren balataları, kampana ve disk tertibatı, fren merkezi, fren hortumları, fren hidroliğini düzen olarak kontrol edilerek güvenli sürüş sağlanabilir.

Süspansiyon Sistem Kontrolleri: Aracın zemin ile sürekli temasını amortisörler, ön düzen elemanları, rot başı ve rotiller kontrol adilmesi ve gerekli durumlarda yapılacak değişimlerle, aracın yol tutuşu arttırılmalıdır.

Isıtma ve Soğutma, Klima Kontrolleri: Kışın kalorifer, yazın klima sistem ve bağlantı parçaları kontrolleri yapılarak, aracın ısıtma ve soğutma performansının arzulanan seviyede olması sağlanır. Aracın soğutma suyu seviyesi ve antifiriz kontrolleri yapılır, gerekirse tamamlanır.

Cam Silecekleri: Araçta güvenli bir sürüşün ilk şartı sağlıklı bir görüş sağlanmasıdır. Yaz ve kış mevsim özellikleri, toz, kir ve buna bağlı olarak silecek lastikleri belli bir kullanım süresi sonrasında, vasfını yitirirler. Araca uygun silecek seçimi ve montajı yapılmalıdır. Ayrıca aracın cam yıkama suyu kontrol edilerek tamamlanmalıdır.

Aydınlatma Kontrolleri, Far Ayarı: Sağlıklı bir yürüyüş açısından, aracı kullanırken görmek ve görülmek hayati önem taşır. Aracın far ampulleri ve diğer aydınlatma tertibatları kontrol edilmeli, gerekirse far ayar işlemine tabi tutulmalıdır.

Egzos Sistem Kontrolleri: Araçların egzos hattı bağlantı durumları, paslanma, kaçak olup olmadığı da kontrol edilmelidir.

Antfriz: Yaz, kış ayırımı yapmaksızın, kaynama derecesi yüksek, korozyona karşı koruyucu özelliği olan organik ürünlerden seçilmelidir. Yakıtta tasarruf, motor ve soğutma sisteminin ömrünün uzamasında ciddi faydalar sağladığı unutulmamalıdır. Kış aylarında motorun operasyon sıcaklığına kısa sürede ulaşmasını, yaz aylarında ise daha çabuk soğumasını sağladığı unutulmamalıdır.

Hidrolik  Yağlar: Hidrolik fren yağları zamanla atmosferdeki nemden etkilenerek bünyesinde su oluşturur ve fren sisteminde pas ve korozyon oluşur bunun sonucunda da fren sisteminde ciddi arızalar oluşmasına sebep olur. Bu oluşum oranı %1-2 ise kabul edilebilir düzeydir. Bu oluşumun üstüne çıkan tüm hidrolik fren yağları değiştirilmelidir.

- Değiştirmesek ne olur? - Fren tutma mesafesi uzayacak ve fren pedalına çok daha fazla kuvvet uygulamanız gerekecektir.

TÜM ARAÇLARIN BAKIMI VE KULLANIMI HAKKINDA ÖNEMLİ NOTLAR

Aracınızın gösterge panelindeki ikaz lambaları yandığında muhakkak bir servise uğrayıp sorunun ne olduğunu detaylarıyla öğrenin. İkaz lambaları büyük sorunlara dönüşebilecek arızalar konusunda önceden uyarırlar. Yüksek teknoloji araçlarda tüm sistemler elektronik kontrol üniteleri ile kontrol edildiğinden ikaz, uyarı, arıza lambaları yandığında dikkate alırsanız, muhtemel büyük arızaların önüne geçmiş olursunuz. Aracınızın motorunu çalıştırmadan önce kontağı çevirip, tüm elektrik ve elektronik sistemlerin denetimlerinin sağlanması için 5 - 10 sn. bekleyiniz ( gösterge panelindeki ışıkların sönmesini bekleyin). Motoru çalıştırırken gaz pedalına basmayın en az 30-35 sn. rölanti durumda çalıştırıp turbonun ve motorun yağlanması için süre verin, bu bekleyiş turbo motorunun ve enjektörlerin ömrünü uzatacaktır. Aracınızı park ederken direksiyonun düz konumda olmasına özen gösterin, zira; motoru tekrar çalıştırdığınızda direksiyon pompasının zorlanmasını önlemiş ve ömrünü uzatmış olacaksınız. 

KLİMA SİSTEMİ : Aracınızın klimasını kış aylarında aralıklarla çalıştırmanız sistemde kullanılan klima KOMPRESSÖR Yaglamasını sağlar.. Aracın iç sıcaklığı istediğiniz dereceye düştüğünde klima yı devre dışı bırakmanız, yakıt tasarrufu sağlar. Motor, performansının 3 beygirini  klima kompresörüne harcandığından aracın çekişi klima devrede iken düşük olacaktır. Klimanın düzenli çalışması için, kompresör tahrik kayışının gerginliği kontrol edilmelidirZamanla oluşan bakterilerin temizlenmesi sağlık açısından kaçınılmaz..

LASTİKLER: Aracınızın çekişinin önden veya arkadan olmasına bakmaksızın, yeni bir çift lastik değişimlerinde, yeni lastikler arkaya, eski lastikler öne takılmalıdır. Uzun süreli park edilecek araçlarda, lastik hava basınçları normalden 2-2,2 psi fazla basılmalıdır. Aracınızın lastik hava basınçlarının değişen hava koşullarından etkilenmesini istemiyorsanız, lastiklere nitrojen bastırın. Yeni lastik alırken dikkat edilecek en önemli hususun lastiğin imal tarihi olduğunu unut mayın 1 yıl ve üzeri beklemiş lastıkler görevini tam olarak yerine getiremezler. Unutmayın ki lastık hayatınız boyu size bir kere lazım olacaktır.

ŞANZIMAN (OTOMATİK - MANUEL) : Otomatik şanzımanlarda ATF, yağlayıcı ve itici güç olarak kullanılır,  zamanla kirlenir kayganlığını (viskositesini) kaybeder, her 3 (üç) yılda veya 100.000 km.’ de bir değişmesi gerekir, (bazı araçlarda farklılık gösterir) yağ seçiminde üretici firma onayı aranmalıdır. Otomatik şanzımanlı araçlarda yağı ile birlikte varsa filtresi de değiştirilmelidir. Kirlenen ve özelliğini yitiren yağlar araçlarda çekişin düşüklüğü, vuruntuyu vites geçişi ve yakıt sarfiyatını arttırdığı unutulmamalıdır.

Şanzımanınız temiz vites atmazsa

Vuruntu yaparsa

Arıza gösterirse

Tork konvektörü  sallantı    yaparsa    Şanzımanınız bozulmuş demek değildir,

Gelişmiş Şanzımanların Tork konvektörü motorun devrine endexli olduğu için çok performans gösterirler ve bu sistemin içindeki  ısı artışının yüksekliği demektir.



BİLGİLENDİRME

TANITIM VİDEOSU

ETİKET BULUTU
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HİZMETLER